Gudstjänst

På söndagarna klockan 10.00 firar vi gudstjänst i Vallakyrkan. Vanliga inslag i gudstjänsten är bland annat predikan, psalmsång, bön och förbön, solo eller körsång. Efter gudstjänsten finns det möjlighet att fortsätta gemenskapen vid kyrkkaffet. Vid något tillfälle under varje månad så firar vi nattvard, ofta första söndagen i månaden.

Andrum (temporärt vilande)

Före gudstjänsterna har vi ofta gemensam bön i andaktrummet, 09.30 - 10.00, för den som vill vara med. Har du inte möjlighet att komma dit så kan du dela bönegemenskapen från den plats där du befinner dig.

Scout

På torsdagar träffas scouterna klockan 17.30. Där lär vi oss hantera yxa, kniv, göra upp eld, laga mat, vårda naturen och att ta hand om varandra.

Walk... (promenad)

Klockan 09.30 på tisdagsförmiddagen så är det en grupp som ger sig ut på en promenadrunda. Nyttigt! Häng med du med. Efter promenaden är det gott med kaffe/te, smörgås m.m

... & Talk (café)

På tisdagarna klockan 10.00 till 12.00 är det fikagemenskap med goda samtal i Vallakyrkan. Vi brukar vara mellan 45 och 60 personer som träffas. Det finns plats för dig också!

Vallaträffen

En gång i månaden (onsdag) klockan 14.00 till 16.00 träffas vi i Vallakyrkan. Någon/ra medverkar med ett program
(45-60 minuter) och sedan pratar vi, dricker kaffe och umgås.

Tisdagsträffen

En tisdagskväll i månaden klockan 18.30 är det kvällsprogram i Vallakyrkan. Någon/ra medverkar med ett bra program. Se mer i kalendern

Stickcafé

Varannan onsdag mellan kl.16.00 och 18.30 träffas vi och stickar. Någon kanske syr, virkar eller krokar. Efter halva tiden fikar vi tillsammans.

Körsång

Kören Laudate träffas onsdagar kl.19.00 - 20.45. Traditionell kör när det gäller stämsammansättning.
Kören medverkar mestadels i Vallakyrkan, men även i Degerfors Pingstkyrka.
Du som tycker om att sjunga, och tycker att detta med körsång låter trevligt är välkommen..

Snickerboa

I boa träffas man på onsdagseftermiddagen vid fyratiden. Vill du vara med och snickra kontaktar du
Finn Hansen